mandag den 14. juli 2008

Kroatien 2008

Så er vi kommet hjem efter 14 dejlige, afslappende og VARME dage i Kroatien :-)
__________________________________________
Kroatien er et meget smukt land med en smuk natur. Der er bjerge (altid facinerende!), smukt-smukt vand, kæmpe skove osv. Virkelig flot - det kan anbefales! Dette billede er taget mens vi kørte. Vi var afsted med Heidi & Thomas - i vores sidespejl kan deres bil lige anes:
____________________________________________
Max fik for kort tid siden dræn i ørerne, og det giver jo nogle begrænsninger ift. at bade. Men ørelægen anbefalede os dette Ear-band-it. Det består af små silikone-"klumper" der skal i ørerne og så båndet rundt om. Det fungerede perfekt og gjorde at Max kunne svømme og dykke lige som de andre. Og så syntes han heldigvis selv, at han så helt vild sej ud!!!

________________________________

Poolen hvor vi var rigtig tit - gerne mindst én gang om dagen. Fra venstre er det vores 4 børn - Max, Michelle, Mikkel og Marcus. Længst til højre er det Heidi & Tomas' søn Mikkel.

I baggrunden kan havet anes - der var vi også tit :-)

_____________________________________

Marcus blev 11 år mens vi var dernede, så vi havde selvfølgelig medbragt flag, lys, gaver osv. Vi havde ingen ovn så det var ikke muligt at bage en kage (hm, det lyder som om jeg normalt og tit bager kage - faktisk kan det tælles på én hånd hvor mange gange i mit liv jeg har gjort det!!!) så jeg "bagte" denne istedet: _______________________________________

Vi var i det sydlige Kroatien hvor der er mange naturparker. Det var virkelig, virkelig flot natur. Vandet var helt klart - læg mærke til hvor tydeligt man kan se fiskene. Vandet var i alle mulige blå nuancer...

______________________________________

Fantastisk, ikke? Og sådan så det ud over det hele. SMUKT!!!

______________________________________

Her er en anden naturpark vi besøgte hvor vi kunne bade ved et kæmpe vandfald. Der lå klipper under vandoverfladen, så der var skiftevis meget dybt - og ikke ret dybt. På billedet her er det Marcus der står på en undersøisk klippe og leger Tarzan :-)

__________________________________

Vi sejlede ud til en tredie naturpark hvor vi bl.a. badede i en saltsø (30-40% mere salt end normalt), og da vi sejlede hjem var vi så heldige at se delfiner. Vi tror nok at vi var meget heldige at se dem, for vi talte med et par som havde taget turen mange gange, og de havde aldrig set dem før (og de mente heller ikke at kaptajnen havde set dem andet end 1 gang i 30 år, men om det passer, ved jeg ikke)

Det var ihvertfald vildt betagende at se delfinerne - men også ret skræmmende....

For samtlige 140 passager ville selvfølgelig se delfinerne, så alle stimlede sammen i den samme side af båden. Det gjorde at båden krængede helt vildt, og min eneste tanke var "FLOT - nu er vi så heldige at se delfiner, og så synker båden..."!!! Bagefter hørte jeg at også kaptajnen havde været ret bekymret og havde bedt besætningen om at stille sig i den modsatte side af båden. Så det var ikke kun mig, der var hysterisk!!!

På billedet kan man lige ane delfinerne. Der var mindst 7-8 stykker, men desværre fik jeg ingen billeder, hvor de var helt oppe i luften:

______________________________________

Nu er vi så kommet hjem - med en hel stak vasketøj :-(

_________________________

Og hvad med scrap-bogen, hvordan gik det med den? Tjah, jeg kan med ærlighed sige, at der INTET - absolut INTET er sket med den mens vi har været afsted!!!!! Så min gode idé, ja den blev ikke rigtig til noget!!!!!

Til gengæld har jeg fået læst en hel masse (knap 7 bøger) og sikke jeg har nydt det. Så det er ok - og så har jeg jo noget at gå igang med nu!

Men en sjov ting var at jeg jo lavede forsiden til scrapbogen hjemmefra. Og da vi så kom derned, ja så viste det sig at jeg havde valgt noget papir som ret godt matchede gardinerne i vores mobil home. Dét er da pudsigt!!!!

10 kommentarer:

Linda sagde ...

Hold da helt op Marianne, det ser da vildt fedt ud. Og velkommen hjem, sikke farver det vand det har..... Den der forside - der er da lidt for spooky er det ikke ?

Karin sagde ...

Det lyder da bare som en kanon tur I har været på. Floooootte billeder og jeg glæder mig til at høre mere i morgen, ses :-)

Charlotte Ravn sagde ...

Velkommen hjem, hvor ser det bare lækkert ud og det lyder jo som en skøn ferie...trods manglende scrap!!
Hvor er det bare et skønt bilelde af Max, perfekt at sutten passer i farven haha!
Super kreativ fødseldagskage du fik "bagt" siger Stig! hihi

lam sagde ...

wow sikken nogle flotte billeder og ud fra din beskrivelse lyder til at have været en fantastisk flot ferie.

Charlie sagde ...

Tænk - jeg syn's bestemt jeg lige skrev en besked til dig??

Charlie sagde ...

Nå - den kommer ikke til syne. Jeg skrev bare tak for dit besøg hos mig og IHH hvor ser der lækkert ud på den ferie. Og VELKOMMEN i klubben af velmenende mødre der må sande at man ikke kan nå det hele i en ferie. Jeg har i ÅREVIS påbegyndt en fin dagbog i ferien - med noter om vejret, hvor vi er, hvad vi så osv. Problemet er bare at vi tilsyneladende aldrig har haft ferier der varede længere end 3-4 dage HMM - mystisk - for vi var altid afsted i 3 uger. =0)

shel7by sagde ...

looks like fun! i want to go there. since i can't read the captions I made up my own story... all i can say is SHAME ON YOU! But maybe my made up story isn't right? love to you.

fie & Co sagde ...

Det ser godtnok dejligt ud! Nu har vi været i Bulgarien 2 år i træk og vi har snakket om Kroatien næste gang. Skal vist liige høre nærmere om hvor det der er henne;0)

"god vasketur"

Susanne Meltesen sagde ...

Helt ærligt, Marianne...
Hér troede jeg, at jeg skulle se et indlæg med din helt fantastiske gode idé - og så er bogen TOM...

Og så på den anden side, er det vildt sjovt at se, hvor godt den trods alt matchede gardinerne... LOL

Ej, velkommen hjem. Det ser virkelig ud til, at I har hygget Jer - og bogen... tjah, den kan vel altid fyldes ud senere... ;o)

Dorit sagde ...

Rigtig dejlig beretning fra jeres ferie i Kroatien. Synes jeg kan genkende de vandfald og fiskene i det klare vand fra Jeanettes ferie !! Specialt elsker jeg jo farven på det søvand ! Sjovt med delfinerne, som nærmest ingen har set før, det er sådan lidt Loch Ness-agtigt ! Det er ved ude fra havet, for er der delfiner i en sø !!??
Der bliver da mange billeder at scrappe, og hvis du mangler blåt papir så spørg mig, hi-hi !